Policy senast uppdaterad: 19 november 2025
Drivs av: Marosi (Mahdi Ibraimi Invest AB), organisationsnummer 559453-8547
Adress: Kristinebergsvägen 22, 302 41 Halmstad, Sverige
E-post: info@marosi.se
Telefon: 035 - 304 30 (eller kontakta oss via formuläret här).
Vi på Marosi vill att du ska vara 100 % nöjd med ditt köp. Därför följer vi svensk lag (distansavtalslagen och konsumentköplagen) och erbjuder dig alltid den lagstadgade ångerrätten på 14 dagar. Vi har dessutom valt att utöka den till 30 dagar öppet köp på oöppnade och oanvända produkter (förutom de undantag som lagen kräver).
1. Ångerrätt / Öppet köp (30 dagar)
Du har rätt att ångra ditt köp utan att ange något skäl inom 30 kalenderdagar från den dag du (eller någon du utsett) tagit emot varan.
Ångerrätten gäller inte för:
- Förseglade varor som inte lämpliga att återlämna på grund av hälso- eller hygienskäl och där förseglingen/plomberingen har brutits (t.ex. öppnade schampo, balsam, stylingprodukter, hårspray, colorationsprodukter etc.).
- Varor som tillverkade enligt dina anvisningar eller som har en tydlig personlig prägel.
2. Hur du utövar ångerrätten
- Meddela oss skriftligen inom 30 dagar från mottagandet (det räcker att du skickar meddelandet inom tidsfristen).Använd gärna Konsumentverkets standardblankett: https://www.konsumentverket.se/globalassets/blanketter/angerblankett-2022.pdfEller skicka e-post till info@marosi.se med:
- Ditt namn och ordernummer
- Vilka varor det gäller
- Att du ångrar köpet
- Returnera varan till oss inom 14 dagar efter att du meddelat oss. (Ska returneras till: Marosi Kristinebergsvägen 22, 302 41 Halmstad.
3. Kostnader vid retur
- Du står själv för returfrakten (vi rekommenderar spårbar försändelse).
- Om du returnerar hela ordern återbetalar vi även den ursprungliga fraktkostnaden (standardfrakt).
- Vid dellretur drar vi av den ursprungliga fraktkostnaden från återbetalningen.
4. Återbetalning
- Vi återbetalar allt du har betalat (inkl. standardfrakt) senast inom 14 dagar från den dag vi tog emot ditt meddelande om ånger.
- Vi kan vänta med återbetalningen tills vi fått varan i retur eller tills du skickat bevis på att varan returnerats.
- Återbetalning sker med samma betalningsmedel som du använde vid köpet, om vi inte uttryckligen kommit överens om annat.
- Vi gör inga extra avgifter för återbetalningen.
5. Varan ska vara i nyskick
Vara ska returneras i väsentligen oförändrat skick. Du får gärna prova produkten på samma sätt som i en fysisk butik, men den får inte ha använts på ett sätt som påverkar återförsäljningsvärdet (t.ex. att förpackningen eller förseglingen är bruten på hygienprodukter).
6. Reklamation (felaktig eller skadad vara)
Om varan är felaktig eller transportskadad gäller konsumentköplagens regler (3 års reklamationsrätt). Kontakta oss omedelbart så ordnar vi kostnadsfri retur och ny vara eller återbetalning.
Har du frågor? Kontakta oss på info@marosi.se (vi svarar vanligtvis inom 24 timmar på vardagar).